Теми дипломних робіт

  • Тематика бакалаврських робіт

    • 1. Розвиток модерністських течій в українській літературі к. ХІХ – п. ХХ ст.
    • 2. “Українська школа” в польській поезії.
    • 3. “Українська школа” в російській літературі.
    • 4. М.Коцюбинський як майстер психологічної характеристики.
    • 5. Імпресіоністичний напрям прози М.Коцюбинського.
    • 6. Новоромантичні тенденції у прозі О.Кобилянської /мала проза, повість “У неділю рано...”.
    • 7. Проблема жіночої емансипації у творчості О.Кобилянської.
    • 8. Повість О.Кобилянської “Земля” в європейському контексті.
    • 9. Василь Стефаник – майстер новели /експресіоністичні тенденції в українській прозі кінця ХІХ – п. ХХ ст.
    • 10. Леся Українка як теоретик неоромантизму.
    • 11. Новоромантизм як явище української літератури к. ХІХ – п. ХХ ст.
    • 12. “Світовий сюжет” і “світовий образ” в драмі Лесі Українки “Камінний господар”.
    • 13. Драматична поема Лесі Українки “Касандра” у європейському контексті.
    • 14. Еволюція ліричних жанрів у поезії Лесі Українки.
    • 15. Символізм в українській літературі рубежу ХІХ – ХХ ст. а) на матеріалі поезії (М.Вороний, О.Олесь, С.Черкасенко). б) на матеріалі драматургії (О.Олесь, С. Черкасенко).
    • 16. Декаданс в українській літературі к. ХІХ – п. ХХ ст. (на матеріалі журналу “Українська хата” (1905–1914 рр.)).
    • 17. Творчість Х.Алчевської в контексті розвитку української літератури к. ХІХ – п. ХХ ст.
    • 18. Психологічна драма В. Винниченка.
    • 19. Психологізм малої прози рубежу віків (за творами Б.Лепкого, М. Яцкова та ін.)
    • 20. Художні пошуки Лесі Українки в ліричних жанрах.
    • 21. В.Самійленко в критиці його доби.
    • 22. В.Самійленко як поет–сатирик.
    • 23. Драматургія Л.Яновської (проблематика, поетика).
    • 24. Образ України у творчості П.Тичини і Є.Маланюка.
    • 25. Літературознавча і науково–критична діяльність М.Зерова.
    • 26. Українське літературознавство і критика ХХ ст. у діаспорі.
    • 27. Українські неокласики: ідейно–естетична настанова і творча практика.
    • 28. Історіософські мотиви у творчості поетів “празької школи”.
    • 29. Проблема історичної пам‘яті в сучасному українському романі (на матеріалі творів О.Гончара, Р.Іваничука).
    • 30. Українська “химерна” проза. Особливості художньої форми.
    • 31. Антикультівська тема в сучасній прозі (на матеріалі творів А.Дімарова, П.Загребельного, П.Козаченка, О.Левади).
  • Тематика бакалаврських робіт

    • 1. Сатиричне зображення дійсності у творчості М.Куліша (на матеріалі п‘єс “Народний Малахій”, “Зона”, “Мина Мазайло”).
    • 2. Програма українського футуризму і творча практика М.Семенка.
    • 3. Література “шістдесятників”: ідейно–естетичні позиції, проблематика творчості, художні шукання (Л.Костенко, І.Драч, В.Симоненко, М.Вінграновський).
    • 4. Проблеми літератури, естетики, ідеології в літературній дискусії 1925–1928 рр.
    • 5. Публіцистика М.Хвильового: проблеми літератури та естетики.
    • 6. Тема голодомору в творчості письменників діаспори (на матеріалі прози В.Барки, У.Самчука, Т.Осьмачки).
    • 7. Українська література в інтерпретації літературознавства діаспори (І.Кошелівець, Ю.Лавріненко, Д.Чижевський, Ю.Шерех).
    • 8. М.Грушевський як історик літератури (до проблеми методології).
    • 9. М.Грушевський як белетрист (жанрово–тематичні особливості).
    • 10. Поети “празької школи”: проблематика і поетика творчості.
    • 11. Історіософія та міфологія в творчості О.Стефановича.
    • 12. “Розстріляне відродження” в контексті літератури ХХ ст.
    • 13. Творчість М.Хвильового в оцінці української критики 20–90–х рр.
    • 14. Поетика і проблематика прози М.Хвильового.
    • 15. Поетичне втілення ідеї національного відродження в творах П.Тичини 20–х рр.
    • 16. Г.Чупринка – “метеор в українській поезії” (До проблеми поетики творів).
    • 17. Традиційні і нові компоненти поетики М.Вороного.
    • 18. Новаторський характер поезії В.Мисика.
    • 19. Синтез епічного і ліричного в творчості Є.Плужника.
    • 20. Творчість О.Довженка в контексті світової літератури.
    • 21. М.Драгоманов – літературний критик.
    • 22. Т.Шевченко в оцінці М.Драгоманова.
    • 23. Літературно–естетична концепція Івана Білика.
    • 24. Історико–літературні виступи М.Драгоманова.
    • 25. Історико–літературні погляди М.Дашкевича.
    • 26. Іван Франко – теоретик української літератури.
    • 27. Роль імпресіоністичної художньої деталі в новелах М.Коцюбинського.
    • 28. Народнопоетична основа повісті Марка Вовчка “Кармелюк”.
    • 29. Народнопоетична основа драми Панаса Мирного “Лимерівна”.
    • 30. Проблема освіти і виховання у романі А.Свидницького “Люборацькі”.
    • 31. Художні пошуки Миколи Куліша – драматурга.
    • 32. Іван Франко як історик української літератури.
    • 33. Концепція української літератури у працях І.Франка про Т.Шевченка.
    • 34. Українське літературознавство ХІХ ст. в оцінці І.Франка.
    • 35. Проблеми поетики у праці І.Франка “Із секретів поетичної творчості”.
    • 36. Українська література в оцінці О.Пипіна.
    • 37. Полеміка з О.Огоновським з питань історії української літератури.
    • 38. Літературознавча діяльність М.Сумцова.
    • 39. Історико–літературні погляди П.Грабовського.
    • 40. Літературно–критичні виступи О.Маковея.
    • 41. Українська література в оцінці А.Кримського.
    • 42. Морально–етичні проблеми в сучасній прозі.
    • 43. І.Карпенко–Карий як драматург–новатор.
    • 44. “Театр корифеїв” як явище національної культури.
    • 45. Художній ідеал В.Стуса.
    • 46. Інтимна лірика В.Сосюри.
    • 47. Проблема людини і суспільства в поемі В.Сосюри “Мазепа”.
    • 48. Образ Б.Хмельницького в українській літературі.
    • 49. Ідея українського державотворення в українській драматургії ХХ ст.
    • 50. “Гулагівська” тема в українській літературі (за творами І.Багряного, В.Винниченка).
    • 51. Образ жінки–героїні – носія національної ідеї в українській драматургії ХХ ст. (за творами Лесі Українки, В.Винниченка, М.Куліша).
    • 52. Поетика “малої прози” В.Винниченка.
    • 53. Б.Лепкий і його творчість: нове прочитання.
    • 54. Особливості стилю малої пози І. Франка.
    • 55. Естетичне новаторство бориславських оповідань І. Франка.
    • 56. Мала проза І. Франка в літературній критиці.
    • 57. Життєвий і творчий шлях Л. Забашти.
    • 58. “Руське літературно–драматичне товариство” С.Воробкевича в Чернівцях.
    • 59. Міфологізм громадянської лірики кін.ХІХ – поч.ХХ ст. (поезії О.Кониського, В.Мови–Лиманського, І.Франка, К.Устияновича та ін.)
    • 60. Культурософська концепція журналу “Українська хата”(1909 – 1914 рр.)
    • 61. Концепція людини в системі морально–етичних шукань у прозі 20–х рр. ХХ ст. (за творами В.Підмогильного, М.Івченка, Г.Михайличенка).
    • 62. Проблема традицій і новаторства в українській історичній драмі ХХ ст.
    • 63. Концепція новітнього (психологічного і філософського) реалізму в літературознавчій теорії І.Франка.
    • 64. Методологічні засади української літературно–художньої критики та літературознавства ХХ ст.
    • 65. Ідеал національно–духовного відродження і розвиток української літератури.
    • 66. В.Симоненко: проблема традицій і новаторства.
    • 67. Ліна Костенко: проблема історичної і художньої правди (за романами “Маруся Чурай” і “Берестечко”).
    • 68. Мемуарна творчість В.Винниченка.
    • 69. Риси української словесності як художньої системи.
    • 70. Проблеми становлення і тенденцій розвитку малої прози письменників Західної України (20–30–ті рр. ХХ ст.).
    • 71. Стилі, жанри і напрями в сучасній українській літературі (60–90–ті рр.): модернізм, авангардизм, постмодернізм.
    • 72. Український символізм перших десятиліть ХХ ст.
    • 73. “Жіноча проза” ХІХ ст. (Ганна Барвінок, Марко Вовчок, Олена Пчілка).
    • 74. Тип естетичної свідомості письменника доби модернізму.
    • 75. Своєрідність українського модернізму на тлі європейського.
    • 76. Декаданс як один із ранніх проявів українського модернізму (А.Кримський, О.Плющ).
    • 77. Естетичні засади українського символізму.
    • 78. “Кларнетизм” – естетична та міфопоетична концепція П.Тичини.
    • 79. Проза М.Івченка. Особливості поетики.
    • 80. Символістська новелістика М.Яцківа.
    • 81. Модернізм та авангардизм: спільні та відмінні риси.
    • 82. Експериментальна проза 20–х рр. (О.Копиленко та ін.).
    • 83. Еволюція українського футуризму.
    • 84. Поетична концепція Б.–І. Антонича (можливі паралелі: “нова критика”, фюджеївісти).
    • 85. Психоаналітичні аспекти роману В.Підмогильного “Місто”.
    • 86. Особливості епічного стилю В.Петрова–Домонтовича.
    • 87. Герметична поезія Емми Андієвської.
    • 88. Творчі орієнтири поетів “київської школи”.
    • 89. Особливості постмодерністської української літератури.
    • 90. Основи візуальної лірики сучасної поезії.
    • 91. Жіночі образи в новоромантичній драматургії Лесі Українки.
    • 92. Інтимна лірика в творчості “поетів–шістдесятників”.
    • 93. Специфіка творення жіночих образів в українському історичному романі (З.Тулуб “Людолови”, П.Загребельний “Роксолана”).
    • 94. Проблема людяності в романістиці І.Багряного (“Тигролови”, “Сад Гетсиманський”).
    • 95. Жанрове розмаїття української драматургії 20–х рр. ХХ ст.
    • 96. Філософська лірика Є.Плужника.
    • 97. Засоби художньої типізації в прозі О.Довженка періоду війни (кіноповість “Україна в огні).
    • 98. Образ гетьмана Б.Хмельницького в українській літературі (М.Старицький, “Богдан Хмельницький”, Ліна Костенко, “Берестечко”).
    • 99. Синкретизм напрямів і стилів в українській літературі к. ХІХ – п. ХХ ст.
  • Тематика магістерських робіт

    • 1. “Театр корифеїв” як явище в національній духовній спадщині.
    • 2. І.Франко – театральний критик.
    • 3. Драматургічна і театральна діяльність М.Кропивницьного
    • 4. Драматургічна і театральна діяльність С.Старицього.
    • 5. Драматургічна і театральна діяльність І. Карпенка–Карого.
    • 6. Театр Леся Курбаса і драматургічний процес в Україні епохи “Розстріляного відродження”.
    • 7. Психологічна драма В.Винниченка.
    • 8. Поетико–стильова індивідуальність поезій Богдана–Ігора Антонича.
    • 9. Стильові особливості прози Григора Тютюнника.
    • 10. Філософська лірика “поетів–шістдесітників” (Л.Костенко, І.Драч, В.Симоненко, Л.Талалай).
    • 11. Образ гетьмана І.Мазепи в українській літературі (І.Карпенко–Карий “Мазепа”, Б.Лепкий “Мазепа”, В.Сосюра “Мазепа”).
    • 12. Образ гетьмана Богдана Хмельницького в українській літературі (за творами М. Старицького, Л. Костенко).
    • 13. Романістика В.Винниченка 1911–1918 рр. Соціальна та національна проблематика творів (“Хочу!”, “Божки”, “По–свій”).
    • 14. Концепція людини і морально–етичні шукання в прозі 20–х рр. ХХ ст. Гнат Михайличенко, В.Підмогильний, М.Івченко, Б.Антоненко–Давидович).
    • 15. Микола Куліш – драматург-новатор.
    • 16. Українська “химерна” проза. Ідейно–естетичні особливості, поетика творів (В.Земляк, О.Ільченко, Є. Гуцало, Валерій Шевчук).
    • 17. Українська символістська драма (О.Олесь, С.Черкасенко, В.Пачовський).
    • 18. Філософсько–гуманістичний пафос ліро-епосу І.Франка (поеми “Іван Вишенський”, “Похорон”, “Мойсей”).
    • 19. Психологізм і філософська спрямованість драматургії Лесі Українки.
    • 20. Ідейно–естетичні домінанти творчості поетів “празької школи” (Є. Маланюк, О.Ольжич, О.Теліга та ін.).
    • 21. Остап Вишня і проблема становлення української сатири та гумору першої половини ХХ ст.
    • 22. Творчість О.Коломійця і основні тенденції розвитку української драматургії 60–90–х рр. ХХ ст.
    • 23. “Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм” (за “Щоденником” О.Довженка).
    • 24. Естетична концепція “кларнетизму”.
    • 25. Онтологічна проблематика літературної дискусії 1925–1928 рр.
    • 26. Полеміки МУРу про шляхи розвитку української літератури.
    • 27. Принципи “естетики страждання” у філософських поглядах та ліриці В. Стуса.
    • 28. Основні ознаки та специфіка постмодернізму в українській літературі кінця ХХ – початку ХХІ ст.
    • 29. Еволюція футуризму в українській поезії (на прикладі творчості М.Семенка).
    • 30. Творчі орієнтири поетів “Київської школи”.