Кандидат філологічних наук, доцент кафедри мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії
Контактна інформація
Телефон: (044) 239-31-17 (робочий)
E-mail: olena.gayevska@knu.ua
Профілі Гаєвської О.В. в міжнародних наукометричних базах та наукові ідентифікатори:
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6850-8757
Google Scholar Profile:
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=GhLUtdMAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
Scopus Profile: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57258378500
Web of Science Researcher ID: AAY-6561-2021
Web of Science Profile: https://www.webofscience.com/wos/author/record/AAY-6561-2021
ResearchGate Profile: https://www.researchgate.net/profile/Olena-Gayevska
Коло наукових інтересів
Компаративістика; компаративні дослідження у галузі інновацій та диджіталізації освітнього процесу, основ міжкультурної комунікації; сучасні дискурс-аналітичні студії, прикладний поведінковий аналіз у галузі освіти; феміністична проблематика на матеріалі американської, української та японської літератур.
Психолог ( когнітивіський підхід)
Тема дисертації
Типологія неоромантизму Йосано Акіко, Лесі Українки та Уїли Кесер ( 10.01.05, 2005 рік)
Статті у періодичномих виданнях, які включені до науково-метричних баз Scopus та Web of Science:
- Gayevska O.V., Zhyhadlo O. Y., Popivniak O. O., Alyeksyeyeva I. O., Chaiuk T. A. Beyond the Language of Covid-19: Transformation of Social Discourse and Reproduction of Cultural Capital, Academic Journal of Interdisciplinary Studies, vol. 11, no. 1, Jan. 2022, С. 43 – 55 (Scopus, UK)
- Gayevska O., Slipushko O., Zadorozhna O., Lisovska O., Katyuzhynska A. Conceptual worldview in the works of Ukrainian writers: the Renaissance creativity. Folia linguistica et litteraria», Faculty of Philology, Nikšić University of Montenegro, Vol. 2022 (Scopus, Montenegro)
- Gayevska O.V., Chaiuk, T. A. Alyeksyeyeva, I. O., Borysovych, O. V., Karpova, K. S.Celebrities and Microcelebrities in Quarantine: Strategies of Parasocial Communication, «Academic Journal of Interdisciplinary Studies», 10(5), 26., 2021 – C. 26-44 (Scopus, UK)
- Gayevska O., Stryzhak O., Dovgyi S., Demianenko V., Popova M. Cognitive digital platforms of scientific education. Interdisciplinary Studies of Complex Systems No. 19, 2021 – С. 35–47 (Web of Science, Ukraine)
- Gayevska O. and Soroko N., The pedagogical strategies with immersive technologies for teaching and learning the Japanese language. ITLT, vol. 92, no. 6, 2022, С. 99–110 (Web of Science, Ukraine)
- Gayevska O., Kravtsov H. Approaches on the augmented reality application in Japanese language learning for future language teachers. PDDig-2021: 2nd Workshop on Professional Development in the Digitized Society: Current Trends, November 11–12, 2021, CEUR-WS.org, ISSN 1613-0073
- Gayevska O. Methodological aspects of utilization of immersive technologies in Japanese learning for future language teachers. AET-2021, Science and Technology Publications, 2021 (Scopus, SCITEPRESS)
Монографії (колективні)
- (2023) Complex model of ICC development in formal and informal educational settings via SEL framework// Philological education and science: transformation and modern development vectors :Scientific monograph. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2023. – 405-445
- (2015) Наталя Кобринська і слов’янський світ // Література і культура. Колективна монографія, присвячена 20 річчю україністики на Філософському факультеті Університету імені Масарика в Брно. –Вид-во університету імені Масарика, Брно 2015. – С. 69–75.
- (2005) Неоромантичний фемінізм Йосано Акіко, Лесі Українки, Уїли Кесер // Типологія української та американської літератур (на порубіжні ХІХ–ХХ сторіч). ВПЦ «Київський університет», К., 2005 – С. 130–154.
Підвищення кваліфікації та стажування
- (2023) КНУТШ, “Роль гарантів ОП у розбудові ВСЗЯВО”, Модуль 1. 15.02 – 20.02.2023, Модуль 2. 22.02 – 27.02, Модуль 3. 1.03.- 07.03.2023 90 hours /3 ETCS;
- (2022) JKK Consulting Organisationsberatung (Lenzburg), «Fostering Interaction in Large Classrooms (virtual workshop)» , 17-24.11.2022, 15 hours / 0.5 ETCS;
- (2022) Department of Polish-Ukrainian Studies of Jagiellonian University in Krakow, Career Development Center of NGO Sobornist, «Fundraising and organization of project activities in educational establishments: European experience» (Member of Project Group “Non-standard Methods to Improve the Quality of Higher Education”)», 2-3.2022, (180 hours / 6 ECTS credits, Learning result: development of professional competencies, Registration number: SZFL-001454);
- (2022) КНУТШ, «KNU Educators` Week by Genesis» 7-8.2022, 30 hours / 1ETCS, сертифікат №255knuewbg);
- (2021) КНУТШ, «Роль гаранта ОП у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти» 16-18.02.2021, 30 hours / 1ETCS, сертифікат № 15-21;
- (2019) ІПО КНУТШ, «Актуальні проблеми сучасної загальної психології»;
- (2019) ІПО КНУТШ, «Психологія організацій та управління персоналом»;
- (2019) ІПО КНУТШ, «Технології психологічного тренінгу» ;
- (2019) ІПО КНУТШ, «Етнокультурна психологія» ;
- (2019) ІПО КНУТШ, «Психологія інтелекту та самопізнання», та ін.
Конференції
Брала участь у роботі більш ніж 50 міжнародних наукових конференцій,
серед них (у 2022 році):
- Group method implementation for formation of students` intercultural competences in formal education institutions: behavioral approach // Current trends and fields of philological studies in the challenging reality: збірник тез міжнародної наукової конференції. Riga, July 29-30, 2022. – 386-388.
- Значення науково- дослідних проєктів із застосуванням ІКТ для формування МКК студентва ЗВО (на матеріалі японської мови) // Нові виміри сучасних філологічних досліджень: міждисциплінарний підхід: збірник тез Всеукраїнської наукової онлайн-конференції (Київ, 10–11 листопада 2022 року). – К., 2022. – С. 19-20.
- Implementation of web-oriented technologies in development of intercultural competences among undergraduate students through behavioral approach// ICE-2022. Conference on Education: збірник тез міжнародної наукової онлайн-конференції. Karachi, Nov.19-20, 2022. – P. 46-48.
- Application of immersive technologies for gamification of the Japanese language courses in the higher education// Immersive technologies in education: the collection of materials of the ІI Scientific and Practical Conference with International Participation. – Kyiv: Institute for Digitalization of Education of the NAES of Ukraine, 2022. – 7-12.,
та ін.
Публікації у фахових виданнях України
Загальна кількість праць – 72, з них – 32 наукові праці, 40 – навчально-методичних праць (з яких – 9 навчально-методичні посібники у співавторстві), 4 – підручники (у співавторстві), серед яких:
- Експресія як лексико-стилістичний засіб у поезії Х. Сакамото та проблеми перекладу на матеріалі зб. “Сетонайтай” // Матеріали І Всеукраїнської наук.‑прак. сходознавчої конференції. Вип.1, Київ – Тернопіль, 1998. – С. 104–106.
- Внутрішня форма слова та японський поетичний текст (на матеріалі збірки Сакамото Хісасі “Сетонайкай”) // Вісник Київського університету (Східні мови та літератури), Вип. 1, К., 1998. – С. 47–51.
- До проблеми інтерпретації поняття “імпліцитність” (на матеріалі форм ввічливості японської мови) // Вісник Київського університету (Східні мови та літератури), Вип. 2, К., 1999. – С.56–60.
- Неоромантизм як естетико-літературне явище (до питання термінології) // Вид-во КУ «Літературознавчі студії», Вип. 3. – К., 2003. – С.121–123.
- Літературний неоромантизм як парадигма нової образності // Вісник Київського університету (Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика), № 14, К., 2003 – С.19–22.
- Ідея творимого буття у творчості Лесі Українки, Ольги Кобилянської та Йосано Акіко // Вид-во КУ «Літературознавчі студії», № 9, К., 2004 – С.37–48.
- Гендерний аспект у творчості Йосано Акіко та Лесі Українки // Вісник КУ. Сходознавство. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика. – К., 2004 – С.38–40
- Неоромантичний фемінізм Йосано Акіко, Лесі Українки, Уїли Кесер // Вісник КУ. Сходознавство. Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика, К., 2005 – С.130–154.
- Жіноча журналістика // Історія української літератури. Кінець ХІХ початок ХХст. У двох книгах. Книга І. За ред. Гнідан О.Д. // Вид-во «Либідь», К., 2005 – С. 23–25.
- Український жіночий рух 20-х років ХХ ст. Його ідеологія й завдання // Історія української літератури. Кінець ХІХ початок ХХ ст. У двох книгах. Книга ІI. За ред. Гнідан О.Д. // Вид-во «Либідь», К., 2005 – С. 62–65.
- Ольга Кобилянська і Фрідріх Ніцше // Історія української літератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст. У двох книгах. Книга І. За ред. Гнідан О.Д. // Вид-во «Либідь», К., 2005 – С. 122–125.
- З думами про високе покликання жінки // Історія української літератури. Кінець ХІХ – початок ХХ ст. У двох книгах. Книга І. За ред. Гнідан О.Д. // Вид-во «Либідь», К., 2005 – С. 135–137.
- У жанрі біографічної повісті // Історія української літератури кінець ХІХ – початок ХХ ст. У двох книгах. Книга ІІ За ред. Гнідан О.Д. // Вид-во «Либідь», К., К.,2006 – С. 44–48.
- Особливості розвитку японського історичного роману кінця ХІХ – початку ХХ ст. Проблеми поетики // Вид-во КУ «Літературознавчі студії», № 21, ч.1, К., 2004 – С. 137–142.
- Наталя Кобринська і слов’янський світ // Україністика: минуле, сучасне, майбутнє. Література і культура. Колективна монографія, присвячена 20‑річчю україністики на Філософському факультеті Університету імені Масарика в Брно. –Вид-во університету імені Масарика, Брно 2015. – С.69–75.
- Повість «За ситуаціями» у творчій спадщині Ольги Кобилянської // Вид‑во КУ «Літературознавчі студії», Випуск 46, К., 2015. – С.86–91.
- Психологічна спрямованість жіночих образів у збірці «З непокритою головою. Українська жіноча проза». Київ, 2015. – С.17–179.
- Використання імерсивних технологій при вивченні японської мови студентами філологічних спеціальностей. Київ, Науково-педагогічні студії : ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Вип. 5. Київ, – С. 66-80.
- Творчість Христі Алчевської в контексті української літератури к. ХІХ – п.ХХ ст. // Вид-во КУ «Літературознавчі студії» № 1 (48), ч. 1, К., 2017 – С. 119–137 ( у співав.).
- Новітня жіноча преса кін. ХІХ – поч. ХХ століття як явище руху опору // Вид-во КУ «Літературознавчі студії» № 1 (48), ч.2, К., 2017 – С.129–137.
- Українська жіноча проза к. ХІХ – п. ХХ ст в рецепції І. Франка // Вид-во КУ «Літературознавчі студії» № 2(49), К., 2017 – С. 47–54.
- Феміністична і жіноча проза в українській літературі кін. ХІХ – поч. ХХ ст. // Літературознавчі студії. – 2019. – Вип. 2 (56). – С. 33 – 39.
- Нова парадигма жіночого прозописьма в українській та японській літературах кін. ХІХ – поч. ХХст. Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім. В. І. Вернадського, Серія Філологія: Соціальні комунікації, Вип. 32 (71), № 1, Київ, 2021. – С. 259 -267.
- Міжкультурний контекст малої прози Лесі Українки та Хігучі Ічійо. Вчені записки Таврійського національного ун-ту ім. В. І. Вернадського, Серія «Філологія: Журналістика», Том 33 (72), № 6. Київ, 2022. – С. 150 – 164.
- Основи міжкультурної комунікації. Київ: Вид-во «Київський університет», 2021, С.89
- Словник основних літературознавчих термінів. Київ: Вид-во «Логос», 2013.
- Жіноча журналістика. Історія української літератури. Кінець ХІХ початок ХХ ст. У двох книгах. Книга І. (За ред. Гнідан О.Д.). Київ: Вид-во «Либідь», 2005.
- Історія української літератури ХІХ століття (70-90-ті роки). Книга 1-2. Київ: Вид-во «Вища школа», 2002-2003.
- Неоромантичний фемінізм Йосано Акіко. (За ред. Пригодія С.М.). Київ: ВПЦ «Київський університет», 2005.
- Імерсивні технології ті їх роль у викладанні східних мов (на матеріалі японської мови). Теорія і практика управління соціальними системами, № 4. Харків, 2021. – С. 33-46., та ін.
Розробник робочих програм з таких навчальних дисциплін:
- (2022) ДВС.1.09 Японський мовленнєвий етикет; 2. (2022) ДВС.1.10 Лінгвістична традиція Японії; 3. (2022) ДВС.1.01 Інформаційне забезпечення філологічних досліджень у галузі японістики; 4. (2022) ВБ.2.12 Японська класична поетика (перекладознавчий аспект); 5. (2022) ВБ.1.11 Японська класична поетика (лінгвістичний аспект); 6. (2022) ВБ.1.06 Українська та японська усна народна творчість (крос-культурні зв’язки) (у спів.); 7. (2022) ВБ.1.01 Основи япономовної міжкультурної комунікації (ібунка комюнікейшн); 8. (2022) ОК.08 Комплексна дисципліна: Практичний курс японської мови.Частина 2 Японська мова: середній рівень (у спів.); 9. (2022) ОК.9 Комплексна дисципліна Теорія і практика перекладу японської мови. Частина 1 Основи теорії перекладу японської мови; 10. (2022) ОК.9 Комплексна дисципліна Теорія і практика перекладу японської мови. Частина 2 Основи практики перекладу (у спів.); 11. (2022) ОК.21 Лексикологія японської мови; 12. (2022) ОК.17 Комунікативно-перекладацька практика з відривом (у спів.); 13. (2022) ОК.18 Комплексний підсумковий іспит з японської мови і літератури та перекладу (у спів.); 14. (2022) ОК.20 Кваліфікаційна робота бакалавра (у спів.); 15. (2022) ОК.08 Теорія і методологія перекладу японської мови; 16. (2022) ВБ 1.03 Переклад науково-технічних текстів та текстів ІТ (японська мова); 17. (2022) ВБ.1.02 Швидкісні техніки читання япономовних текстів (анот.); 18. (2022) 18. ВБ.1.03 Техніка одночасного формування усних видів мовленнєвої діяльності (Shadowing) (анот.); 19. (2022) ВБ.1.05 Основи усних публічних виступів та промов японською мовою (ханасу кото о ошіеру) (анот.); 20. (2022) ВБ.1.07 Лінгвістичні особливості аніме та манга (анот.); 21. (2022) ВБ.1.10 Япономовний сегмент Інтернет-комунікації (анот.); 22. (2022) ВБ.2.07 Основи перекладу японських жаргонізмів, сленгу та лексики якуварі-ґо (анот.) та ін.
Волонтерка, розробник окремих інклюзивних проєктів в гуманітарній освіті України