Доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур
Контактна інформація
Телефон: (044) 239-33-38 (робочий)
E-mail: alessialiubashenko@gmail.com
Коло наукових інтересів
Лінгводидактичні стратегії, комунікативні стратегії професійного мовлення, діалогічна інтеракція
Теми дисертацій
- Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів університетів, 1997
- Лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів неспеціальних факультетів вищих навчальних закладів, 2008
Аспіранти, докторанти
Сухенко Олена Антонівна. Стратегія формативного контролю та оцінювання у навчанні англійського письма учнів базової середньої школи, 2021;
Попова Олена Володимирівна. Формування компетентності в українському усному діалогічному мовленні в учнів основної школи методом дискусії, 2022.
Конференції
- Міжнародна наукова конференція ‘Семіотика культури/тексту в етнонаціональних картинах світу’, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2004; ‘Прагматичний потенціал комунікативних актів української мови’.
- Міжнародна наукова конференція ‘Національна культура в парадигмах семіотики, мовознавства, літературознавства, фольклористики’, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2007; ‘Текстово-комунікативна діяльність як лінгводидактична мета’.
- ХVІ Міжнародна наукова конференція «Мова і культура» ім. проф. Сергія Бураго, Київ, 2007;’Стратегії навчання жанрово-стильових форм у вищій школі’.
- International conference `Challenging ideas and Innovative Applications`, KUL, Lublin, Poland, Nov, 2014; `Getting students to think laterally as an Evaluation Strategy at the Classical University`;
- International conference ‘ Universita degli Studi di Napoli Federico II, Italy, Jul, 2015; `Models of communicative interactions as a subject of workplace discourse investigation and instruction`(Co-author O.Yashenkovа)
- Всеукраїнська науково-практична конференція ‘Комунікативний дискурс: наукова рецепція і стратегії дослідження,МОН України, НУБІПУ, Київ, квітень, 2016; ‘Стратегія побудови моделей курсів мовної інтеракції’
- International conference `Critical inquiry into Society and Culture`, Aston University, Birmingham, UK, June 2017; `Modeling Communication Interaction: Case of Choice`. (Co-author O.Yashenkova)
- ХІІ Міжнародна науково-практична конференція ‘Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору’, МОН України, Східноєвропейський інститут психології ( Україна-Франція), Київ, Листопад, 2017; ‘Стимулювання латерального мислення студентів у діалогічних стратегіях мовної освіти’.
- Міжнародна наукова конференція ‘Контроль та оцінювання як засоби оптимізації навчання мов’ Київський національний університет імені тараса Шевченка, квітень 2018; ‘Тактики латерального мислення: за межами традиційних форм контролю у лінгводидактиці’
- International conference `Business communication in Europe, Africa and Middle East` Universidad de Alcala, Spain, 2018; `Dialogue in workplace discourse of the army chaplains: code of ethics and communication boundaries`
- Міжнародна наукова конференція «Україністика в університеті: до 100-річчя заснування українознавчих кафедр у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка», жовтень, 2018 ; ‘Рівноактивний діалог у навчанні української мови в університеті’.
- International conference `Linguistics Beyond and Within: Old answers-new questions`, KUL, Lublin Nov, 2018; `Lateral Thinking Techniques: Going Beyond Traditional Language Teaching and Learning`. (Co-author T. Kavytska)
- International conference `Nauczyciel i uczeń w perspektywie społecznych przemian` Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej, Poland, March, 2019; ` Learning Lateral thinking in Language Classes`.
- International conference `Discourse, Communication and the Enterprise`, KU, Leuven, Belgium, May 2019; `Emotional language of professional interaction in combat zone: effects and potential`;
- International conference `Strenthening B-comm in an era where perception is reality, San Diego, USA, Oct, 2020; `Emotional Co-construction in the Workplace Discourse of First Aid Servants in Combat Environments of Communication`.
Монографії (одноосібні)
Любашенко, О. (2007) Лінгводидактичні стратегії: проектування процесу навчання української мови у вищій школі: монографія. Ніжин: Аспект-Поліграф.-294 c.
Статті Scopus, WoS
- Liubashenko, O., & Yashenkova,(2018) O. Extending the Scope of the English Exit Exam: A Study from a Ukrainian Classical University, Chapter 23 , in Revisiting the Assessment of Second Language Abilities: From Theory to Practice, Second Language Learning and Teaching ; Springer International Publishing, 415-435, Scopus indexed.
- Liubashenko, O., & Kornieva Z. (2019) Dialogic Interactive Speaking Skills Assessment in the Experiential Teaching of Technical English to Tertiary School Students, Advanced Education, 13, 18-25, WoS
- Liubashenko, O., & Kavytska T. (2020) Strategy to Assess L2 Interactional Competence of University Students: Ukrainian Context In: Hidri S. (eds) Changing Language Assessment. Palgrave Macmillan, Cham. 11, 253-274. Scopus
- Liubashenko, , Semian, N., Druzhchenko ,T. (2022) English Intercultural Tutorial for University Students Majoring in Japanese, Journal of Curriculum and Teaching, Sciedu Press, 11, 25-34, Scopus indexed.
Статті у фахових виданнях
- Любашенко, О. (2005) Методи актуалізації мотиваційного ресурсу студентів (на засадах когнітивного підходу). Нові технології навчання: Науково-методичний збірник.–К.: Науково-метод. центр вищої освіти, 40,146-155.
- Любашенко, О. (2005) Функціональні суперечності навчання рідної мови у вищому освітньому закладі, Наука і сучасність: Збірник наукових праць Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, 47,147-153.
- Любашенко, О. (2005) Лінгводидактичні стратегії у контексті інноваційних технологій. Нові технології навчання: Науково-методичний збірник.–К.: Науково-метод.центр вищої освіти, 41,42-51.
- Любашенко, О. (2006) Функції викладача у проектуванні лінгво-дидактичного процесу у вищій школі. Нова педагогічна думка, 2,24-27.
- Любашенко, О. (2006) Лінгвокультурна складова дидактичної стратегії вивчення граматичних категорій української мови. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка: Збірник наукових праць.– К: КМПУ ім.Б.Д.Грінченка, 3, 200-208.
- Любашенко, О. (2006) Навчання української мови як співдіяльність. Українська мова і література в школі, 2,4-8.
- Любашенко, О. (2006) Діяльнісні засади побудови стратегії діалогічного мовлення. Науковий вісник Чернівецького університету: педагогіка і психологія, 308,52-59.
- Любашенко, О. (2006) Усвідомлена навчально-пізнавальна діяльність у процесі залучення метакогнітивних стратегій навчання української мови.Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету, 33,112-116.
- Любашенко, О. (2007) Навчання української мови на засадах суб’єктно-діяльнісного підходу .Вища освіта України: Тематичний випуск «Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології».– Т.3 – Рівне: РДГУ,146-150.
- Любашенко, О. (2008) Навчання репродуктивного та інтерпретаційного текстотворення у вищому навчальному закладі. Молодь і ринок,7-8 (42-43), 38-43.
- Любашенко, О. (2008) Українська мова як предмет засвоєння у вищій школі (історико-генетичний аналіз та сучасні лінгводидактичні тенденції освіти нефілологів) Ukrainica III: Současna Ukrainistika.Čast 2 – Univerzita Palackeho, Olomouc, 731 – 739.
- Любашенко, О. (2009) Текст та його трансформації як стратегії вербального спілкування .Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка: Літературознавство. Мовознавство. Фольклористика ,20, ,31-33.
- Liubashenko, O. (2009) Learning Strategies in Ukrainian Language Acquisition . Learning Strategies in Ukrainian Language Acquisition. Laboratorio di Linguistica: Rivista di Linguistica. 1-2, 123-134.
- Любашенко, О. (2010) Лінгводидактичні стратегії в інтеграційному просторі університетської освіти Німеччини .Нові технології навчання: Науково-методичний збірник.,65,9-13.
- Любашенко, О. (2010) Створення багатомовного контексту в університеті за італійською моделлю розвитку мовної освіти. Наукові записки: Збірник наукових праць: Вид-во Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. –К, 87,212–219.
- Любашенко, О. (2011) Діяльнісно орієнтовані методи навчання мови у вищій школі Великобританії. Освіта Донбасу: Науково-методичне видання. 2 (145), 109-114.
- Любашенко, О. (2012) Мовна освіта: Європейські тенденції і перспективи розвитку української лінгводидактики. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В.Гнатюка. Серія: Педагогіка. 1,11-15.
- Любашенко, О. (2013) Текстоцентричний підхід у побудові лінгводидактичних стратегій навчання у вищій школі. Наукові записки: збірник статей – К.: Вид-во НПУ імені Н.П.Драгоманова, 2013, СХІІ (112,107-113
- Любашенко О. (2016) Навчальні стратегії комунікативної інтеракції . Науковий вісник аціонального університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Проблеми теорії і методики навчання іноземних мов, 292-298.
- Любашенко, О. (2017) Проєктування комунікативної інтеракції як складника контрольно-оцінювальної стратегії навчання мови в університеті- ScienceRise: Pedagogical Education, 5, 37-41.
- Любашенко О., Кавицька Т. (2019) Участь учителя-філолога у міжнародних проектах : огляд посібника до спецкурсу. Ars Linguodidacticae, 3, 64-77
- Любашенко О. (2019) Enhancing students’ pragmatic skills in professional English language through lateral thinking techniques /Розвиток прагматичної компетентності студентів у професійному англійському мовленні за допомогою тактик латерального мислення .Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія , 57, 113-119
- Любашенко, О. (2020) Емоційний інтелект в освітніх стратегіях української лінгводидактики, Українська мова і література в школі, 1, 48-50
- Liubashenko, O. & Kavytska, T. (2020) Lateral Thinking Techniques in Enhancing ESP Skills, Ars Linguodidacticae 4,22-32.
- Любашенко, О., Манакова, Л. (2021). Змістово-мовне інтегроване навчання української наукової мови учнів 10-го класу середньої школи природничо-математичного профілю. Ars Linquodidacticae, (6), 35–45.
- Любашенко, О. (2021). Навчання усного діалогу на уроці української мови методом дискусії. Огляд посібника для основної середньої школи. Ars Linguodidacticae, (8), 58–67.
Інші статті (не входять ні до фахових, ні до наукових)
- Любашенко О.,та ін. (2015) Українська мова в університеті: мова фаху, науки, спілкування. Київський університет, 9-10, 4.
- Любашенко О., Кузьменко Ю. (2019) Персональна модель креативного учителя-філолога: енергія мови у професії, Українська мова і література в школі ,1, 45-47.
- Любашенко О. (2019), Креативний учитель-філолог у межах та поза межами шкільної програми, Освіта, 5-6, 4.
- Любашенко О. (2019) Емоційна компетентність та емоційний інтелект у стратегіях навчання української мови. Слово Просвіти, 51,11.
Підвищення кваліфікації, стажування
- Univerzita Karlova v Praze, Прага, 2007
- Навчально-методичний семінар ‘Організація та проведення атестації осіб, які претендують на вступ до державної служби, щодо вільного володіння державною мовою’, МОН України, Національне агентство з питань держслужби, Київ, 2017.
- Підвищення кваліфікації гарантів освітніх програм, Київський університет імені Тараса Шевченка, 2021, 2022.
Підручники, навчальні посібники (одноосібні)
Любашенко, О. (2011) Українська мова: Активні методи і форми навчання у вищій школі: навчальний посібник. К.: Аспект-Поліграф .– 148 с.
Любашенко, О. (2023) Діалогічне навчання мови в комунікативних стратегіях: тренінг професійного спілкування вчителя-філолога: Навчально-методичний посібник, К.: ВПЦ ‘Київський університет’
Навчальні та методичні матеріали
- Любашенко , О. (2003) Програма та методичні рекомендації до курсу «Ділова українська мова (для студентів біологічного факультету) на засадах модульно-рейтингової системи навчання К.:ІЗМН.
- Любашенко О. (2004) Навчальна програма та методичні рекомендації з курсу «Методика викладання української мови та літератури у вищій школі» К.: Вид.- полігр. центр «Київський університет».
- Любашенко О., Смовженко Л., Шовковий В. (2017) Програма вступного іспиту до аспірантури зі спеціальності «Освітні педагогічні науки»-К, ВЦ «Київський університет»,
- Методичні рекомендації до проведення, оформлення та захисту магістерського дослідження з методики навчання української та іноземних мов і літератури (2018)/ В. М. Шовковий, Л. П. Науменко, О. В. Любашенко, Т. М. Колодько, Л. Г. Смовженко, Н. В. Сорокіна: заг. ред. В. М. Шовкового, Л. П. Науменко, О. В. Любашенко. Київ: ВЦ “Київський університет”.
Художні твори, переклади
Любашенко,О., Довгопол, О. (2004) Дивниця: пісні для дітей та юнацтва, К.:Гнозіс.
Мистецькі та просвітницькі заходи
- Кураторська програма дитячого арт-видавництва ‘Чорні вівці’, Книжковий арсенал, Київ, травень 2019.
- Експериментальний майданчик магістерської програми ‘Фольклористика’ та Фестивалю наївного мистецтва: НАЇВ, червень 2020.
- Науково-методичний семінар «Лінгводидактика в загальноосвітній школі України: інтеграція науки і практики», Навчально-науковий інститут філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021.
Міжнародна та проєктна діяльність
Координатор освітніх програм для дітей у Школі миру ЮНЕСКО (Україна, 2005-2008), учасниця круглих столів у Alfried Krupp Wissenschaftkolleg, (Німеччина, 2008), співавторка проєкту-переможця на кінофестивалі в Milazzo Film Festival, supporting the adopted orphans (Італія, 2009), авторка проєкту-переможця Erste Foundation, 2009 «Європейські школи для життя планети». (Австрія, WWF, 2009), авторкою проєкту «The Language identity within the multicultural context of European university» (CAS, 2011), експертка Програми альтернативної освіти (Montessori-Pädagogik, Австрія, 2013). З 2015 року бере участь у Програмі навчання професійного спілкування сервісів у зоні бойових дій. Від 2015 до сьогодні працює в сфері дослідження діалогічної інтеракції в зоні ризику (у конфліктних контекстах педагогічної праці; з постраждалими у воєнних конфліктах; у тренінгах військовослужбовців, що пережили травму) (ABC-TRT-FAC, США). Є головним редактором фахового журналу ‘Ars Linguodidacticae` http://journals.uran.ua/ald/index. Є членом Національної спілки журналістів України.
Olesia Liubashenko — Mgr in Linguistics, PhD in Applied linguistics, DrSc in Education (Teaching and Learning Strategies), Full Professor in the Institute of Philology, National Taras Shevchenko University of Kyiv. She has been involved in several fields of the professional activity and worked as the coordinator of the educational programs for the children at the Peace School of UNESCO (Ukraine, 2005-2008), as the member of round tables in International summer academy (Alfried Krupp Wissenschaftkolleg, Germany, 2008), as the co-author of the winner project on Milazzo Film Festival, supporting the adopted orphans (Italy, 2009), as the author of the winner project of the Erste Foundation, 2009 “European Schools for a Living Planet” (Austria, WWF, 2009), as the author of the project “The Language identity within the multicultural context of European university” (CAS), 2011, as the expert in the Alternative Education Program (Montessori-Pädagogik, Austria, 2013).
Since 2015 she has been participating in the Program of studying professional communication in the combat zone. Recently, her interests have included forms of language education for adults, in particular the dialogic interaction with victims of war conflicts, trauma resolving training for the combat care services (ABC-TRT-FAC, USA). She is a research supervisor of Master’s and PhD studies. Currently, she is an editor-in-chief of a scientific journal ‘Ars Linguodidacticae`http://journals.uran.ua/ald/index. She is a member of National Union of Journalists of Ukraine (NUJU).