Професор кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур
Доктор педагогічних наук, професор
Контактна інформація
E-mail: o.liubashenko@knu.ua
Коло наукових інтересів: Лінгводидактичні стратегії, комунікативні стратегії професійного мовлення, діалогічна інтеракція, наукова методологія
Теми дисертацій
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата наук
Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності студентів університетів, 1997
Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора наук
Лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів неспеціальних факультетів вищих навчальних закладів, 2008
Навчальні курси
- «Сучасні концепції навчання мов і літератур у середній школі» для студентів 4-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Методичне забезпечення навчання мов і літератур у школі з поглибленим вивченням природничо-математичних предметів» для студентів 4-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Методика розвитку усного та писемного мовлення учнів» для студентів 3-го року спеціальності «Середня освіта» ;
- «Вітчизняний та світовий досвід лінгводидактики» для студентів 3-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Вітчизняний та світовий досвід профільного навчання мов» для студентів 3-го року спеціальності «Середня освіта»;
- Українська мова і література та методика їх навчання в середній школі для студентів 4-го року спеціальності «Філологія»
- «Методика організації мовних та літературних заходів у школі» для студентів 4-го року спеціальності «Середня освіта»;
- Позакласна робота з мов і літератур для студентів 4-го року спеціальності «Середня освіта»
- «Організація роботи вчителя-філолога в міжнародних проєктах (англійською мовою)» для магістрантів 1-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Методологічні засади та сучасні концепції навчання української мови у старшій профільній школі» для магістрантів 1-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Українська мова профільного спрямування: тренінг професійного спілкування» для магістрантів 2-го року спеціальності «Середня освіта»;
- «Комунікативні стратегії фахового мовлення фольклориста» для магістрантів 2-го року спеціальності «Філологія»
- Українська наукова мова (PhD- програми)
- Навчання української мови в умовах інклюзивного та полікультурного середовища (PhD-програми).
- Моделювання змісту та технологій навчання української мови (PhD-програми)
Аспіранти, докторанти
Сухенко Олена Антонівна. Стратегія формативного контролю та оцінювання у навчанні англійського письма учнів базової середньої школи, доктор філософії, 2021;
Попова Олена Володимирівна. Формування компетентності в українському усному діалогічному мовленні в учнів основної школи методом дискусії, доктор філософії, 2022.
Підвищення кваліфікації, стажування
MultiEd professional development seminar «CLIL Methodology in Ukraine: Sharing Experience»; № 27.06.2023 – 3; 48; 1 кредит ECTS
Всеукраїнське товариство науково-педагогічного підвищення кваліфікації Центру українсько-європейського наукового співробітництва «STEM-освіта: науково-практичні аспекти та перспективи розвитку сучасної системи освіти в умовах війни», 10 жовтня – 20 листопада, 2022, 3 кред. ECTS. №ADV- 101047-PSI
Program of Advanced Training for Academic and Pedagogical Staff “Language Corpora Use in the Teaching of Philological Disciplines and Language Research”, Friedrich-Schiller-Universität – Jena, Germany, DAAD, 18.09-16.11. 2023, 3 ECTS credits, № 26-2023.
Програма МОН України із розроблення та експертизи завдань Єдиного фахового вступного випробування з педагогіки та психології «Основи тестології та розробки тестових завдань», Травень, 2024, 1 кредит ЄКТС/30 годин, № 154-2024.
Конференції
- Міжнародна наукова конференція ‘Контроль та оцінювання як засоби оптимізації навчання мов’, Київський національний університет імені тараса Шевченка, квітень 2018; Доповідь ‘Тактики латерального мислення: за межами традиційних форм контролю у лінгводидактиці’
- International conference `Business communication in Europe, Africa and Middle East` Universidad de Alcala, Spain, 2018; Panel report ‘Dialogue in workplace discourse of the army chaplains: code of ethics and communication boundaries’
- Міжнародна наукова конференція «Україністика в університеті: до 100-річчя заснування українознавчих кафедр у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка», жовтень, 2018 ; Доповідь ‘Рівноактивний діалог у навчанні української мови в університеті’.
- International conference `Discourse, Communication and the Enterprise`, KU, Leuven, Belgium, May, 2019; Panel report ‘Emotional language of professional interaction in combat zone: effects and potential’;
- International conference `Strenthening B-comm in an era where perception is reality, San Diego, USA, Oct, 2020; ‘Emotional Co-construction in the Workplace Discourse of First Aid Servants in Combat Environments of Communication.
- 10th European Communication conference (ECREA-ECC-European Council)- 24-27 Sept, 2024, Ljubljana, Slovenija. Panel report ‘Dialogue with combatants in the communication practices of army chaplains in the context of military conflict’
Монографія
Любашенко, О. (2007) Лінгводидактичні стратегії: проектування процесу навчання української мови у вищій школі. Аспект
Підручники, посібники
Любашенко, О. та ін. (2014) Українська мова. Мова фаху, мова науки, мова спілкування. Текстово-комунікативне навчання: навч .посібник./ О.Любашенко, Л.Ткаченко, С.Мельник / За ред. О.Любашенко. Компас
Liubashenko, O. Kavytska, T., Sukhenko, O. (2018). Language teacher in international projects. Project activity, language training, teaching skills. Kyiv University Press.
Любашенко, О., Попова, О. (2021). Метод навчальної дискусії: розвиток українського усного мовлення школярів: навч.-метод. посібник. Коло
Любашенко, О. (2023). Діалогічне навчання мови в комунікативних стратегіях: тренінг професійного спілкування вчителя-філолога: навч.-метод. посібник ВЦ ‘Київський університет’
Любашенко, О., Драгінда О. (2024) Розвиток усного і писемного творчого мовлення учнів: мовно-професійний тренінг учителя: навч.посібник. ВЦ ‘Київський університет’
Академічна, проєктна, професійна діяльність
координатором освітніх програм для дітей у Школі миру ЮНЕСКО (Україна, 2005-2008)
учасниця круглих столів Alfried Krupp Wissenschaftkolleg, (Німеччина, 2008)
співавторка проєкту-переможця ‘Закон дитячого сирітства’ на кінофестивалі Milazzo Film Festival (Італія, 2009)
авторка проєкту-переможця Erste Foundation, 2009 ‘Європейські школи для життя планети’ (Австрія-США-WWF, 2009),
авторка проєкту ‘The Language identity within the multicultural context of European university’ (CAS, 2011),
експертка Програми альтернативної освіти (Montessori-Pädagogik, Австрія, 2013).
провідна дослідниця-тренерка в Програмі навчання професійного спілкування сервісів у зоні бойових дій з військовослужбовцями, що пережили травму (Міністерство у справах ветеранів США – Європейська Рада, 2015-натепер)
головна редакторка фахового журналу ‘Ars Linguodidacticae` http://journals.uran.ua/ald/index
членкиня Національної спілки журналістів України, ECREA, EACA, ABC
- ORCID
- ID WoS: AAC-6123-2020
- ID Scopus: 5720000329461
- Google scholar