Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур
Контактна інформація
Телефон: (044) 239-33-38 (робочий)
E–mail: viktoriya_osidak@ukr.net
Коло наукових інтересів: контроль та оцінювання / альтернативне оцінювання навчальних досягнень; мультилінгвальність у навчальному процесі.
Тема дисертації
Комплексний контроль рівня сформованості англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів (2005)
Конференції
25-27 квітня 2018 р. Інститут філології, Центр з вивчення та оцінювання англійської мови (CRELLA), Бедфордширський університет, Українська асоціація з мовного тестування та оцінювання, міжнародна конференція «Контроль та оцінювання як засоби оптимізації навчання мов»
Виступ: Diagnosing problems for better learning of grammar at tertiary level.
29.03.2019р. – конференція Європейської асоціації з мовного тестування та оцінювання “Вивчення взаємозв’язку між оцінюванням та вивченням другої мови”, Інститут освіти Лондонського університету (місто Лондон, Велика Британія);
4.06.2020 – онлайн конференція ‘Classroom-based Language Assessment, (CBLA SIG) The EALTA Special Interest Group, за організаціх Європейської асоціації з мовного кон тролю та оцінювання. Виступ: Enhancing Grammar Learning through Assessment at Tertiary Level
2.06.2022 – онлайн конференція ‘Classroom-based Language Assessment, (CBLA SIG) The EALTA Special Interest Group, за організаціх Європейської асоціації з мовного кон тролю та оцінювання. Виступ: Understanding Ukrainian university teachers’ expertise in the CEFR/CV use for classroom-based assessment
Монографії колективні
Осідак В. Методика формування іншомовної граматичної компетентності. Методика навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: колективна монографія // за заг. ред-ю Шовкового В. Київ: Лів-принт, 2021, С. 52-74
Статті Scopus, WoS
Osidak, V., Kavytska T., & Drobotun, V. (2020). Integrating teacher feedback and assessment to improve L2 writing. Changing Language Assessment. New Dimensions, New Challenges. In S. Hidri (Ed.), 223-251. (Scopus)
Drahinda, O., and Osidak, V. 2020. Enhancing Grammar Learning Through Assessment at Tertiary Level. In Changing Language Assessment. Edited by Hidri, S. Palgrave Macmillan, Cham, 2020. – P. 303-327. (Scopus)
Osidak, V.; Drahinda, O.; Kvasova, O. Training the Trainers in Language Assessment via Mentoring: Building Expertise to Promote Language Assessment Literacy of Ukrainian University Teachers. Languages 2021, 6, 194. (Scopus)
Статті у наукових нефахових виданнях
Осідак В.В. Організація самостійної роботи студентів немовних факультетів за допомогою технічних засобів. Навчай і навчайся: Збірник наукових праць. – Випуск № 3. – Житомир: , 2002. – С. 37-42
Осідак В. В. Граматичні знання студентів першого курсу мовних факультетів як об’єкт контролю. Мови у відкритому суспільстві: Матеріали ІІІ Регіональної науково-практичної конференції (Черні-гів, 16 квітня 2000р.). – Чернігів: РВЦ ЧДПУ імені Т.Г. Шевченка. – 2003. – С. 8-10.
Осідак В.В. Методичні рекомендації щодо проведення комплексного контролю рівня сформованості анг-ломовної граматичної компетенції майбутніх філологів. Міжнародний форум „Мовна освіта: шлях до євроінтеграції”: Тези доповідей / За ред. С.Ю.Ніколаєвої, К.І.Онищенко. – К.: Ленвіт, 2005 – С. 152-154
Осідак В.В. Модель впровадження комплексного контролю у практику навчання граматики. Гуманітарні проблеми становлення сучасного фахівця: Матеріали VII Всеук-раїнської науково-практичної конференції 29-31 березня 2006 р.: В 3 т. – Т.3/ За заг. ред. А.Г. Гуд-маняна, О.В. Петренка. – К.: НАУ, 2006. – С. 206-207
Osidak V. Defining the approach to organization and selection of grammatical material for the system of test items. IATEFL-Ukraine: Newsletter. – Kyiv. –. – Vol.13. – Issue 3-4., 2007. – PP. 15-17
Осідак В.В. Види контролю рівня сформованості англо-мовної граматичної компетенції майбутніх філологів. Сучасна англістика Стереотипність і творчість: Тези доповідей/ За ред.. В.О. Самохіної (Дмитренко). – Харків: Торсінг Плюс, 2006. – С. 42-44
Осідак В.В. Організація самостійної роботи студентів мовних вишів. Мовні і концептуаль-ні картини світу: збірник наук. праць. – К.: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2014. – Випуск 50. – С. 153-162
Осідак В.В. Урахування мотивації у формуванні мовної автономії студентів. Ars linguodidacticae: Науковий журнал. – №1 (1-2017). – К.: Лів-принт, 2017. – С.25-30.
Кавицька Т., Осідак В. Контроль та оцінювання у навчанні граматики англійської мови студентів-філологів// Ars linguodidacticae: Науковий журнал. – №2 (1-2018). – К.: Лів-принт, 2018. – С. 45-55
Kvasova, O., Kavytska T., Osidak V. Investigation of writing assessment literacy of Ukrainian university teachers. Ars linguodidacticae: Науковий журнал, 4 (2), 2019, с. 10-19
Статті у фахових виданнях
Осідак В.В. Принцип комплексності в організації контролю англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія. – 2002. – Вип. 5. – С. 202-212
Осідак В.В. Відбір та організація граматичного матеріалу для контрольних завдань Вісник. Київського національного лінгвіс-тичного університету. – Серія Педагогіка та психологія. – 2003. –Вип. 6. – С. 223 – 232
Осідак В.В. Експериментальна перевірка ефективності методики контролю рівня сформо-ваності англомовної граматичної компетенції майбутніх філологів. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. – Серія Педаго-гіка та психологія. – 2004. – Вип. 7. – С. 237-246
Осідак В.В. Система контрольних завдань для визначення рівня сформованості англомовної граматичної компетенції. Іноземні мови. – 2004. – № 3. – С. 33 – 39
Осідак В.В. Урахування індивідуально-психологічних особливостей майбутніх філоло-гів при організації контролю рівня сформованості англомовної граматичної компетенції. Мовні концептуальні проблеми світу: Збірник наук. праць. – Випуск 18. Книга 2. – К.: Видавничий Дім Дмитра Бураго, 2005. – С. 36-41
Осідак В.В. Англомовна граматична компетенція як об’єкт контролю на першому курсі вищих мовних навчальних закладів. Вісник Київського національного лінгвістичного університету. – Серія Педагогіка та психологія. – 2006. Вип. 10. – C.182-188
Осідак В.В. Психологічні передумови організації контролю рівня сформованості англомовної граматичної компетенції. Проблеми сучасного підручника: Зб.наук.праць/ Ін-т педагогіки АПН України. – К.: Педагогічна думка, 2006. – Вип.6. – С. 219-226
Осідак В.В. Розробка контрольних завдань для визначення рівня сформованості англомовної граматичної компетенції. Наука і сучасність: зб. наук.праць/ Пед. Ун-т ім. Драгоманова. – К.: 2007, # 59. – С. 104-110
Осідак В.В. Відбір контрольних завдань для визначен-ня рівня сформова-ності англомовної гра-матичної компетенції майбутніх філологів. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка. Випуск 48. – Серія: Педагогічні науки. – Чернігів. 2007. – С. 214-220
Осідак В.В. Урахування культурно-країнознавчого компоненту змісту навчання при професійній підготовці майбутніх фахівців сфери туризму. Наукові записки: зб. наук.праць/ Пед. Ун-т ім. Драгоманова. – К.: 2008, # 72. – С. 173-179
Осідак В.В. Визначення критеріїв оцінювання рівня сформованості англомовної граматичної компетенції. Культура народов Причерноморья: науч. журнал/ Таврический национальный ун-т им.В.И.Вернадского – № 137. – Том 2. – Симферополь.: межвузовский центр «Крым», 2008. – С. 288-292
Осідак В.В. Урахування фактора мотивації у процесі оволодіння іноземною мовою студентською аудиторією. Наукові записки: зб. наук.праць. – К.: Пед. ун-т ім. Драгоманова, 2009. – № 80. – С.231-239
Денисенко М.В., Осідак В.В. Роль сучасного підручника у формуванні англомовної комунікативної компетенції у процесі міжкультурної інтеграції. Наукові записки. Серія «Філологічна». – Острог: Вид-во національного універ-ситету «Острозька академія», 2012. – Вип.23 – С.259-268
Осідак В.В. Структура тесту з граматики іноземної мови. Молодь і ринок: щомісячний науково-педагогічний журнал/ Дрогобицький держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. – Дрогобич, 2013. –С. 82-86
Осідак В.В. Значення рідної мови у процесі формування іншомовної комунікативної компетентності. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – Вип.6 (72)/ науковий журнал. – Вид-во ЖДУ ім. І.Франка. – Житомир, 2013. – С. 158-162
Осідак В.В. Формування готовності студентів до самостійної роботи у навчанні іноземних мов. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. – Вип.2 (84)/ науковий журнал. – Вид-во ЖДУ ім. І.Франка. – Житомир, 2016. – С. 91-96
Осідак В.В. Шляхи формування мовної автономії студентів. European Humanities Studies: psychological, pedagogical and organizational conditions for the introduction of European standards of higher education. –Issue 1 – East European In-te of Psychology/ Pomeranian Un-ty – Kyiv-Słupsk, 2016. – PP. 169-184
Осідак В. Особливості застосування проблемно-пошукового методу у навчанні студентів вищих закладів освіти граматики іноземної мови. Scientific Journal «ScienceRise: Pedagogical Education». – № 1(9)2017, С.9-15
Kavytska T., Osidak V. Self-assessment in teaching grammar: raising grammatical awareness of philology majors // Науковий часопис національного педагогічного університету імені м. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 58: збірник наукових праць / за науковою ред. проф. А. А. Зернецької ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – с. 53-64
Кавицька Т., Осідак В., Квасова О. Формування вмінь критичного мислення студентів-філологів на заняттях з граматики іноземної мови. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: педагогіка і психологія, 2020, 62, с.20-31.
Kavytska, T., Shovkovyi, V., Osidak V. Source-Based Writing in Secondary School: Challenges and Accomplishments. Teaching Practices and Equitable Learning in Children’s Language Education IGI Global. In Giannikas, C. N. (Ed.),2021, 63-83. http://doi:10.4018/978-1-7998-6487-5.ch004
Осідак В., Нестеренко Н. Модель формування умінь критичного мислення засобами художнього твору на уроках англійської мови в середній школі. Ars linguodidacticae (Мистецтво лінгводидактики): Науковий журнал, 7, 2021, С. 34-46
Гранти
квітень 2022 –березень 2023, Гранд Фонду Фольцваген для підтримки науковців України, орнанізований на базі Гейдельберзького педагогічного університету (м.Гейдельберг, Німеччина) для здійснення наукового дослідження мультилінгвізму у навчальному процесі (український контекст).
Підвищення кваліфікації, стажування
1) листопад 2017р., центр наукової роботи з вивчення та контролю англійської мови (CRELLA), Бедфордширський університет (Великобританія) у рамках програми ERASMUS 107+;
2) 25-27 квітня 2018 р. Інститут філології, Центр з вивчення та оцінювання англійської мови (CRELLA), Бедфордширський університет, Українська асоціація з мовного тестування та оцінювання, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Україна). 30 годин стажування з проблеми контролюта оцінювання у навчанні мов
3) березень-квітень 2019 р. центр наукової роботи з вивчення та контролю англійської мови (CRELLA), Бедфордширський університет (Великобританія) у рамках програми ERASMUS 107+
4) 02. жовтня 2019 р. тренінговий семінар “Розробка тестових завдань для оцінювання компетентності в англомовному читанні”, Інституті філології КНУ імені Тараса Шевченка.
5) 22.11- 03.12 2021 р., Гейдельберзький педагогічний університет (Німеччина, м. Гейдельберг) у рамках програми ERASMUS, проєкт №2020-1-DE01-KA107-005443 у
4) онлайн курс підвищення кваліфікації та розвитку педагогічних компетентностей викладачів KNU Teach Week, КНУ імені Тараса Шевченка (Січень 2021р)
5) 25.02.2021-28.05.2021 р., цикл вебінарів “Якість контролю та оцінювання для ефективного вивчення іноземних мов”, Інститут філології КНУ імені Тараса Шевченка, ВУАМТО.
6) 21-23 квітня 2021р., онлайн тренінговий семінар “E-tool Teaching online opportunity lab”, Сумський державний університет, Британська рада.
Навчальні та методичні матеріали
Денисенко М.В., Яременко Ю.А., Осідак В.В. Fairy-tales Legends Myths Parables Proverbs Fables: Texts and Tasks for Critical Readers, Thinkers and Writers: Навчальний посібник для студентів першого року навчання; За ред. П.О. Беха К.: Вольф. – 2008. (Гриф «Рекомендовано МОН України»Лист № 1.4/18-Г-1864 від 02.11.07)
Бабенко Т.В., Бех П.О., Денисенко М.В., Осідак В.В., Сім’ян Н.В., Смов-женко Л.Г., Ярова Г.Г.Основи формування іншомовної комунікативної компетенції у середній загальноосвітній школі: навч. посіб. для студентів педагогічних навчальних закладів (за спец. “Іноземна мова”). К.: Вольф, 2009. –
292 с (з грифом МОН)
Денисенко М.В., Красковська О.Л., Осідак В.В., Яременко Ю.А.Туризм: основні риси глобального туризму та популярні серед туристів місця в Україні: навчальний посібник. Житомир: Вид-во ЖДУ ім..І.Франка, 2010. – 304 с. (з грифом МОН)
Денисенко М.В., Драгінда О.В., Дроботун В.М., Осідак В.В. Тестові завдання з англійської мови для вступників до магістратури: Частина 1., К.: Логос, 2015. – 143с.
Денисенко М.В., Дра-гінда О.В., Дроботун В.М., Осідак В.В. Тестові завдання з англійської мови для вступників до магістратури: Частина 2., К., 2017 – 92с.
М.В.Денисенко, О.С.Малюга, А.Г.Андрощук В.В. Осідак та інші. Тестові завдання з англійської мови для вступників до магістратури: Частина 3. К., 2017 – 88с.
Просвітницька діяльність
27 листопада, 2019 р. Донецький національний університет імені Василя Стуса, м. Вінниця, тренінговий семінар «Promoting Accurate Assessment of Writing»
28 жовтня 2021р., Житомирський державний університет імені Івана Франка, м. Житомир, онлайн тренінговий семінар «Self-Assessment in Foreign Language Learning”
01 лютого 2022, Державний університет «Житомирська політехніка», м. Житомир, тренінговий семінар «Promoting sustainable Language Assessment Literacy»