Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур
ORSID: https://orcid.org/0000-0003-4876-2162
ID Wos: AAB-7594-2021
ID Scopus: 57406994400
Google scholar: https://scholar.google.com.ua/citations…
Контактна інформація
Телефон: 239-33-38 (робочий)
E-mail: v.shovkovyi@knu.ua
Коло наукових інтересів
Методика навчання іноземних мов, методика навчання української мови
Теми дисертацій
«Методичні основи застосування взаємозіставного методу в навчанні граматики класичних мов», 2004.
«Методична система навчання давньогрецької мови майбутніх філологів на засадах герменевтичного підходу», 2011.
Аспіранти, докторанти
Асадчих Оксана Василівна. Методична система інтегрованого навчання майбутніх філологів японського академічного мовлення (дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук), 2017.
Сторчова Тетяна Володимирівна. Методика навчання майбутніх філологів системи перфекта латинської мови (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2013.
Лазоренко Людмила Володимирівна. Навчання англомовного монологічного мовлення майбутніх математиків з використанням веб-квесту (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2016.
Михайленко Ольга Анатоліївна. Методика навчання майбутніх філологів стратегій письмового перекладу офіційно-ділових текстів з української мови на англійську (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2016.
Патієвич Ольга Василвна. Формування стилістичної унормованості англомовного наукового писемного мовлення у студентів магістратури природничих спеціальностей (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2016.
Білоус Світлана Віталіївна. Навчання майбутніх філологів англійського усного монологічного персуазивного мовлення (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2017.
Сем’ян Наталія Василівна. Формування у майбутніх філологів англомовної лінгвосоціокультурної компетентності в читанні засобами поетичного твору (дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук), 2019.
Монографії (одноосібні)
Шовковий В.М. Герменевтичні основи навчання давньогрецької мови студентів-філологів : Монографія. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2010. – 317 с.
Монографії (колективні)
Shovkovyi V. Reliability of Classroom-Based Assessment as Perceived by University Managers, Teachers and Students. In S. Hidri (ed.) Perspectives on Language Assessment Literacy: Challenges for Improved Student Learning, (2020), 176-195. Routledge.
Shovkovyi V. Source-Based Writing in Secondary School: Challenges and Accomplishments. In Giannikas, C. N. (Ed.), Teaching Practices and Equitable Learning in Children’s Language Education . – 2020. (pp. 63-83).
Методика навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: колективна монографія. Колективна монографія за загальною редакцією Шовкового В. – К. : Лів-принт, 2021. – 292 с.
Статті Scopus, WoS
Shovkovyi V. Developing information search autonomy based on differentiated teaching of reading in undergraduates of Philology majors in German Language // Revista Tempos E Espaços Em Educação. 2020. 13 (32), 1-19. Web of Science
Shovkovyi V. Latin in the System of Philological education: integrative and differentiated approach \\ Boletim de Estudos Clássicos №66. – 2021. – Р. 165-180. Web of Science, Scopus.
Kvasova O. Shovkovyi V. Reliability of Classroom-Based Assessment as Perceived by University Managers, Teachers and Students. In S. Hidri (ed.) Perspectives on Language Assessment Literacy: Challenges for Improved Student Learning, (2020), 176-195. Routledge. Scopus.
Shovkovyi, V. ., Lazer-Pankiv, O., & Druzhchenko, T. (2023). Aplicando a metodologia de case study no ensino da leitura de textos antigos gregos a estudantes de Filologia Clássica: princípios teóricos. Boletim De Estudos Clássicos, (68), 107-132. https://doi.org/10.14195/2183-7260_68_7 Web of Science, Scopus.
Статті у фахових виданнях
Шовковий В.М. Система навчання класичних мов у контексті загальної теорії систем // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: науковий збірник: наукові записки РДГУ. Випуск 6(49). – Рівне, 2013. – С.101-105.
Шовковий В.М. До проблеми принципів навчання граматики класичних мов // Studia linguistica : Збірник наукових праць. — Випуск 7. – К. : ВПЦ “Київський університет”, 2013. — С. 329 — 335.
Шовковий В.М. Навчання граматики класичних мов у контексті теорії поетапного формування розумових дій // Мовні і концептуальні картини світу. – К., 2014. – Випуск 46. Частина 4. – С. 356-367.
Шовковий В.М. Стратегічна компетентність як предмет лінгводидактичної дискусії // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2017. – № 4. – С. 19-27.
Шовковий В.М. Комунікативно-стратегічна компетентність в контексті розроблення змісту навчання майбутніх філологів німецької мови (початковий етап) // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. – 2018. – № 2. – С. 19-27.
Шовковий В.М. Формування в майбутніх філологів-германістів рефлексії як компонента компетентності в читанні // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруюва. – Суми, Україна: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019, № 3 (87), с. 117-132.
Шовковий В.М. Добір мовного та мовленнєвого матеріалу для диференційованого навчання англійського усного монологічного мовлення майбутніх юристів // Інноваційна педагогіка. Випуск 22. Том 3. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. – 2020. – С. 68-74.
Шовковий В.М. Зміст латинськомовної лінгвістичної компетентності майбутніх філологів–фахівців з іноземних мов // Науково-методичний журнал” Іноземні мови”. 2020. 104 (4), 3-10.
Шовковий В.М. Формування граматичної компетентності з української мови в учнів 10-11-х класів в умовах підготовки до ЗНО // ARS LINGUODIDACTICAE (МИСТЕЦТВО ЛІНГВОДИДАКТИКИ): Науковий журнал. – No6 (1-2021). – К. : Лів-принт, 2021. – С. 43-23.
Шовковий В.М. Формування в учнів 2 класу англомовної лексичної компетентності в читанні з використанням зображувальної наочності // ARS LINGUODIDACTICAE (МИСТЕЦТВО ЛІНГВОДИДАКТИКИ): Науковий журнал. – No7 (2-2021). – К. : Лів-принт, 2021. – С. 35-43.
Шовковий В., Кіруцак К. Навчання учнів 5-го класу компресії інформації під час аудіювання на уроках української мови // ARS LINGUODIDACTICAE (МИСТЕЦТВО ЛІНГВОДИДАКТИКИ): Науковий журнал. – No10 (2-2022). – К. : Лів-принт, 2022. – С. 18-32.
Шовковий В., Степанюк Р. Формування в учнів 11 класу компетентності в англійському усному діалогічному мовленні засобами YouTube ARS LINGUODIDACTICAE (МИСТЕЦТВО ЛІНГВОДИДАКТИКИ): Науковий журнал. – No9 (1-2022). – К. : Лів-принт, 2022. – С. 51-69.
Шовковий В., Дружченко Т. Змішане навчання усного англійського мовлення студентів-фольклористів з використанням технології «Перевернутий клас» // ARS LINGUODIDACTICAE (МИСТЕЦТВО ЛІНГВОДИДАКТИКИ): Науковий журнал. – No11 (1-2023). – К. : Лів-принт, 2023. – С. 44-59.
Підвищення кваліфікації, стажування
Курс підвищення кваліфікації «Роль гарантів освітніх програм у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти», 16-18 лютого 2021 року. Сертифікат №63-21. Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
Testing and Assessment for Effective Foreign Language Learning. February – May 2021. ECTS credits – 3. UALTA, КНУТШ.
Курс підвищення кваліфікації та розвитку педагогічних компетентностей викладачів. Сертифікат № 359-22 від 07.02 2022 року. Київський національний університет імені Тараса Шевченка.
Підручники, навчальні посібники
Шовковий В.М. Латинська мова: Підручник для студентів спеціальності “класична філологія” – К.: Книга, 2003. – 528 с.
Шовковий В.М. Латинська мова: Підручник, — 2-ге вид., перероб. і доп. К.: Знання, 2006. – 711 с.
Шовковий В.М. Оригінальні тести давньогрецьких авторів: хрестоматія з коментарями – К.: ВПЦ “Київський університет”, 2012. – 230 с.
Шовковий В.М. Методика викладання класичних мов: Підручник. – К.: Вадекс, 2012. – 224 с.
Шовковий В.М. Енциклопедичний словник класичних мов: Навчальне видання (довідник). – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. – 464 с.
Шовковий В.М. Історико-філософські засади герменевтики // Класичні мови і сучасне мовознавство : Хрестоматія для студентів-класиків. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. – С. 34-55.
Шовковий В.М. Методика навчання класичних мов у закладах вищої освіти. Навчальний посібник. – К., 2021. – 273 с.
Шовковий В.М. Українська мова. Підготовка до ДПА й ЗНО. Навчальний посібник з української мови для слухачів підготовчих відділень закладів вищої освіти, які готуються до складання ЗНО. – К., 2021.- 280 с.
Навчальні та методичні матеріали
Шовковий В.М. Методика викладання класичних мов (методичні вказівки до практичних занять з методики викладання класичних мов). – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2005. – 58 с.
Шовковий В.М. Методичні рекомендації та практичні вказівки до організації педагогічної практики (для студентів спеціальності “класична філологія”). – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2006. – 66 с.
Шовковий В.М. Тестові завдання для модульного контролю. – К.: ВПЦ “Київський університет”, 2007. – 117 с.
Мистецькі та просвітницькі заходи
«Лінгводидактика в загальноосвітній школі України: інтеграція науки і практики». Навчально-науковий інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, щорічний семінар.
Заснування наукового журналу «Ars linguodidacticae» (Мистецтво лінгводидактики), Навчально-науковий інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка; журнал виходить 2 рази на рік.