Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур, заступник директора з навчально‑методичної роботи (східний напрям)
ORSID: 0000-0003-2400-8990
ID Wos: ААС-7381-2020
ID Scopus:
Google scholar:https://scholar.google.com.ua/citations…
Контактна інформація
Телефон: 239-33-38 (кафедра)
239‑37‑07 (робочий)
E-mail: ludmilasmovzhenko7@gmail.com
Коло наукових інтересів формування полілогічної компетентності, компоненти групового спілкування, особливості студентського дискурсу, інноваційні підходи до навчання іноземних мов, новітні технології у викладанні та навчанні англійської мови, проектна робота.
Викладає такі навчальні дисципліни:
- «Практичний курс англійської мови» для студентів І, ІІ, ІІІ, ІV курсів відділення сходознавства ННІ філології;
- «Загальний курс англійської мови» для студентів І, ІІ курсів відділення сходознавства ННІ філології;
- «Іноземна мова. Оперативний рівень ВІ» (практика мовлення) І курс (денна та заочна форми навчання);
- Багатосеместрова дисципліна «Іноземна мова (англійська)»;
- «Інноваційні технології навчання» (лекції та практичні заняття) для студентів ІV курсу;
- «Методика викладання іноземних мов» (лекції та практичні заняття) для студентів ІV курсу;
- «Методика навчання іноземної мови в середній школі ІІ ступеня» (лекції та практичні заняття) для студентів ІІІ курсу;
- «Проектне моделювання змісту та технологій навчання англійської мови у СПШПТ» (лекції та практичні заняття) для студентів 2 року магістратури;
- «Методика викладання іноземних мов у загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня» (лекції та практичні заняття) І рік магістратури.
Публікації, статті
- Вимоги до створення текстів‑полілогів для навчально-методичного комплексу «ABC World» / Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К.: Вид. центр КНЛУ, 2000. – Вип. 3. – С. 159–164
- Відбір та організація матеріалу для навчання іншомовного полілогічного висловлювання у початковій школі / Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К.: Вид. центр КНЛУ, 2001. – Вип. 4. – С.44–51
- Лінгводидактичні передумови підвищення комунікативної орієнтованості уроків англійської мови в початковій школі / Педагогічні новації столичної освіти: теорія і практика: науково‑методичний щорічник. – К.: Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПНУ, 2001. – С. 151–162
- Експериментальна перевірка ефективності навчання усного полілогічного спілкування у початковій школі / Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К.: Вид. центр КНЛУ, 2002. – Вип. 5. – С. 91–102
- Результати використання текстів‑полілогів як засобу формування навичок та вмінь полілогічного спілкування в початковій школі (до проблеми конструювання змісту підручника іноземної мови). Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. – К.: Педагогічна думка, 2003. – Вип. 3. – С. 308–311.
- Полілоги – шляхи формування навичок та умінь полілогічного спілкування в початковій школі / Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. – К.: Педагогічна думка, 2003. – Вип. 2. – С. 247–258.
- Тексти‑полілоги як засіб формування навичок та умінь полілогічного спілкування в початковій школі (на матеріалі англійської мови) Проблеми сучасного підручника: Зб. наук. пр. – К.: Педагогічна думка, 2003. – Вип. 3. – С. 247–258.
- Особливості процесу спілкування дітей 6–7 років Мовні і концептуальні картини світу: Зб. наук. пр. – К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Київський університет», 2003. – Вип. 9. – С. 297–299
- Лінгвістичні особливості усного англомовного полілогічного спілкування учнів першого класу / Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К.: Вид. центр КНЛУ, 2006. – Вип. – С. 68–73
- Комплекс вправ для навчання полілогічного спілкування першокласників / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Сер. Педагогіка і психологія: Зб. наук. пр. – Вінниця: ПП «Едельвейс і К», 2007. – Вип. 21. – С. 75–81.
- Методичні передумови створення і використання текстів-полілогів для навчання усного полілогічного спілкування у початковій школі / Зб. наук. пр. Київський національний університет імені Тараса Шевченка «Мовні і концептуальні картини світу». – Вип. 23, Ч. 3, 2008. – С. 38–41
- Реалізація особистісно‑орієнтовного підходу до викладання англійської мови студентам мовних спеціальностей / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. пр. – Вип. 25. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2008. – С. 241–246
- Спілкування як об’єкт навчання в початковій школі / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. пр. – Вип. 22. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2008. – С. 179–185
- Формування полілогічної компетенції у студентів мовних спеціальностей / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. пр. – Вип. 23. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2008. – С. 256–261
- Концепція навчального посібника для студентів філологів на основі японо‑англійських текстів (Асадчих О.В., Смовженко Л.Г.) / Зб. наук. пр. Київський національний університет імені Тараса Шевченка «Мовні і концептуальні картини світу». – Вип. 27, 2009. – С. 156–160
- Культурологічний підхід до відбору та організації змісту курсу «Методика викладання східних мов у вищий школі» / Научный журнал Крымского научного центра НАН Украины, Мин. Образования и наук Украины, Таврического национального университета имени В.И.Вернацкого, межвузовского центра «Крым». – Симферополь: Изд-во межвузовского центра «Крым». – № 158, – С. 68–72
- Сучасні підходи до навчання східних мов у вищих навчальних закладах України (на матеріалі китайської, корейської та японської мов) / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: // Зб. наук. праць. – Випуск 30. – Вінниця, 2010. – С. 63–70.
- Програма курсу «Методика викладання іноземних мов» (четвертий рік навчання) (О.В. Асадчих, Л.Г. Смовженко, А.С. Савченко). – К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Олександріна», 2009
- Навчання полілогічного спілкування першокласників на уроках англійської мови: Методичні рекомендації К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Олександріна», 2009
- Програма курсу «Методика викладання іноземних мов у вищій школі» (п’ятий рік навчання) (О.В. Асадчих, Л.Г. Смовженко, А.С. Савченко). К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Олександріна», 2009
- Вчимо японську самостійно / Навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів / О.В. Асадчих, Л.Г. Смовженко. – К.: Видавничий дім «КІТ», 2010. – 227 с.
- Основи формування іншомовної комунікативної компетенції у середній загальноосвітній школі / Навч. посіб. для студентів педагогічних навчальних закладів (за спеціальністю «Іноземна мова») / Кол. автор. під. кер. проф. П.О. Беха. – К.: ТОВ «Вольф», 2009. – 292 с.
- Основи методики навчання японської мови у вищій школі / Навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів (за спец. «Викладач японської мови та літератури») / Кол. авт. під. керівн. д. філол. н., проф. І.П. Бондаренка. – К.: Видавничий дім «КІТ», 2010. – 295 с.
- Сучасні підходи до навчання східних мов у вищих навчальних закладах України (на матеріалі китайської, корейської та японської мов) / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: // Зб. наук. праць. – Випуск 30. – Вінниця, 2010. – С. 63–70.
- Методичні передумови навчання групового спілкування студентів мовних спеціальностей / Зб. наук. пр. «Мовні і концептуальні картини світу». – Вип. 31, 2010. – С. 280–286. Зб. наук. пр. «Мовні і концептуальні картини світу». – Вип. 28, 2010. – С. 158–163.
- Дидактичні основи навчання групового полілогічного спілкування студентів-філологів (на основі англійської мови) / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 35 / Редкол.: В.І. Шахов. – Вінниця: ТОВ «Планер», 2011. – С. 95–98.
- Теоретико‑практичні аспекти використання відеофонограм у навчанні іноземних мов / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 36 / Редкол.: В.І. Шахов. – Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2012. – С. 56–61.
- Сучасні методи навчання іноземних мов майбутніх філологів / Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. – Випуск 40 / Редкол.: В.І. Шахов. – Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2013. – С. 78–82.
- Інноваційні методи навчання іноземних мов студентів філологів / Зб. наук. пр. «Мовні і концептуальні картини світу». – Вип.: 43, 2013. – С. 110–117.
- Відбір та організація змісту курсу «Методика викладання східних мов у вищій школі» (культурологічний аспект) / Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: «Романо‑германська філологія. Методика викладання іноземних мов». Випуск № 1125. – Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2014. – С. 116–122.
- Професійно‑педагогічна підготовка викладача вищого навчального закладу Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб.наук. праць. – Випуск 47 / Редкол.: В.І. Шахов. – Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2015. – С. 81–89.
- Використання інтерактивних лекцій в межах курсу «Методика викладання іноземних мов» / Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(29), Issue: 57, 2015. – p. 47–52. www.seanewdim.com.
- Навчання групового спілкування студентів першого року навчання: методичні рекомендації – К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Олександріна», 2011, – 67 с.
- Тестові завдання до курсу «Методика навчання іноземних мов» (для студентів-сходознавців)/ Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів (Асадчих О.В., Смовженко Л.Г.). – К.: Видавничий дім «Дмитра Бураго», 2011. – 272 с.
- Навчання групового спілкування студентів другого року навчання: методичні рекомендації – К.: Видавничо‑поліграфічний центр «Олександріна», 2011, – 55 с.
- Програма вступного іспиту до аспірантури за спеціальністю 13.00.02 – «Теорія та методика навчання: іноземні мови» (Смовженко Л.Г., Денисенко М.В.) – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013, 45 с.
- Програма курсу «Інноваційні технології навчання» – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013, – 38 с.
- Програма курсу «Методика викладання іноземних мов» ОКР «Бакалавр» – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014, 65 с.
- Методика формування мовленнєвих компетентностей: теорія і практика / Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів (Асадчих О.В., Смовженко Л.Г.). – К.: Видавничий дім «Дмитра Бураго», 2015. – 192 с.
- Смовженко Л.Г. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх вчителів англійської мови. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб.наук.праць. – Випуск 54 / Редкол.: В.І. Шахов. – Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2018. – С. 141-146.
- Asadchykh O., Smovzhenko L. European Vector of Contemporary Psychology, Pedagogy and Social Sciences: The Experience of Ukraineand The Republic of Poland: Collective monograph. Humanities and Natural Sciences, University of Sandomierz: Collective monograph. Izdevnieciba “Baltija Publishing”, Volume 2. 2018. – 476 p
- Сорокіна Н.В., Смовженко Л.Г. Створення професійно спрямованого навчального інформаційно-комунікативного середовища для майбутніх учителів-філологів Інформаційні технології і засоби навчання, 2018. – Т. 66. – №4. – С. 65-77. Google Scholar, Web of Science
- Асадчих О.В., Смовженко Л.Г., Філонова В.О., Маеджіма Т. Англо-японсько-український глосарій термінів з методики викладання іноземних мов і культур (для студентів-сходознавців) К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2019. – 168 с.
- Смовженко Л.Г., Сорокіна Н.В., Костенко І.В. Інтерактивний спецкурс «Іноземна мова професійного спрямування» для майбутніх вчителів іноземної мови загальноосвітніх профільних шкіл III ступеня: зміст та методика викладання Artlinguodidactice (Мистецтво лінгводидактики): Науковий журнал. – № 3 (1-2019). – К.: Лів-принт, 2019. – С. 38-45
- Смовженокл Л.Г. Основні види контролю при навчанні іноземної мови у закладах вищої освіти Науковий журнал «Інноваційна педагогіка», – Херсон, Видавничий дім «Гельветика», Випуск 23, Том 2, 2020. – С.30-37.
- Сорокіна Н.В., Смовженко Л.Г. Мультимедійна підтримка спецкурсу «Іноземна мова профільного спрямування» для майбутніх вчителів загальноосвітніх профільних шкіл ІІІ ступеня, Modernscience: problems and innovations. Abstracts of the 1st International scientific and practical conference. – Stockholm, Sweden. 2020. – P.455-462
- Смовженко Л.Г., Сорокіна Н.В. Academic course -Methodologicalprinciplesandmodernconceptionsofteachingforeignlanguagesin a secondary school» forfutureteachers-philologists: the content and methodology of teaching/ Global science and education in the modern realities’2020, «ISE&E» & SWorld inconjunction with KindleDPSeattle, Washington, USA. – 2020. – P.300-303.
- Смовженко Л.Г. Особливості дистанційних форм навчання іноземних мов студентів закладів вищої освіти в Україні International Scientific Journal “Internuka” Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», Зб.наук.праць, – № 6 (106), 1 том. – К., 2021 р. – С. 13-18.
- Смовженко Л.Г. Характеристика методів й прийомів навчання іноземної мови студентів International Scientific Journal “Internuka” Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», Зб.наук.праць, – № 1(101), 1 том. – К., 2021 р. – С. 10-17.
- Редько В., Сорокіна Н., Смовженко Л. Academic foreign-language communication environmentin school textbooks, Journal of Languageand Linguistic Studies, 17(3), 2021. – Р. 1184-1197. Doi: 10.52462/jlls.84 Scopus
- Смовженко Л.Г., Сорокіна Н.В., Костенко І.В., Галицька Є.А. Організація навчальної діяльності майбутніх філологів із використанням технологій дистанційного навчання в Україні, Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», – № 16. – К., 2021 р. – С. 25-34.
- Asadchykh O. V., Smovzhenko L.G., Kindras I. V., Romanov I. I., Pereloma T. S.Academic language as an object of teaching foreign languages to philology students Astra Salvensis, 2022(1), 671-689. Doi: 30.772462/рlls.77 https://astrasalvensis.eu/astra-salvensis-1-2022/ Scopus
- Смовженко Л.Г. Навчально-методичні матеріали за темою «Parents&Children» для студентів Інституту філології першого року навчання: методичні рекомендації (з мультимедійним додатком), К.: Видавничо-поліграфічний центр «Поліграф», 2018. – 55 с.
- Шовковий В.М., Науменко Л.П., Любашенко Л.В., Смовженко Л.Г., Колодько Т.М., Сорокіна Н.В. Методичні рекомендації до проведення, оформлення та захисту магістерських досліджень з методики навчання української та іноземних мов і літератур, Методичні рекомендації, К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. – 38 с.
- Смовженко Л.Г., Сорокіна Н.В. Навчально-методичні матеріали за темою «Parenthood» для студентів Інституту філології першого року навчання: методичні рекомендації (з мультимедійним додатком) К.: Видавничо-поліграфічний центр «Поліграф», 2018. – 71 с.
- Смовженко Л.Г. Методична розробка (з мультимедійним додатком) до курсу «Методика викладання іноземної мови у загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня» на тему «Теоретичні основи методики викладання іноземних мов в загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня»: методичні рекомендації, К.: Видавничо-поліграфічний центр «Поліграф», 2018. – 35 с.
- Смовженко Л.Г. Методична розробка (з мультимедійним додатком) до курсу «Методика викладання іноземної мови у загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня» на тему «Структура професійного навчання іноземних мов»: методичні рекомендації, К.: Видавничо-поліграфічний центр «Поліграф», 2018. – 53 с.
- Смовженко Л.Г. Методична розробка (з мультимедійним додатком) до курсу «Методика викладання іноземної мови у загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня» на тему «Зміст навчання іноземних мов в загальноосвітній профільній школі ІІІ ступеня»: методичні рекомендації, К.: Видавничо-поліграфічний центр «Поліграф», 2018. – 41 с.
- Вимоги до підготовки та написання навчально-наукових і кваліфікаційних робіт (для студентів-філологів) Методичні рекомендації, Керівник проекту: д.філол.н, проф. Семенюк Г.Ф.; Олійник Л.М., Бернадська Н.І., Бєлова А.Д. та інші, К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. – 93 с.
- Сорокіна Н.В., Смовженко Л.Г., Костенко І.В. «Іноземна мова профільного спрямування» для студентів магістратури 2 року навчання Інституту філології напряму підготовки 014 «Середня освіта – Українська мова і література, іноземна мова: теорія і методика навчання» (навчально-методичний посібник з мультимедійним додатком), Навчальний посібник, К.: “Поліграф”, 2019. – 140 с.
- Смовженко Л.Г., Сорокіна Н.В. Навчально-методичні матеріали до теми: «Theoretical Bases of Methodology of Teaching Foreign Languages in General Profile School of the III degree» з мультимедійним додатком, Навчально-методична розробка, К.: “Поліграф”, 2020. – 48 с.
- СмовженкоЛ.Г., Сорокіна Н.В., Костенко І.В. Навчально-методичні матеріали до курсу «Методологічні засади та сучасні концепції навчання мов і літератур у старшій профільній школі» за темою “Тhe impact of innovations in foreign languages teaching in the profile school”, Навчально-методична розробка К.: ТОВ «Поліграф», 2022. – 76 с.
Підвищення кваліфікації:
– у лютому 2020 року курс навчання з програмного забезпечення SMARTNotebook (Canada) й отримала кваліфікацію SmartTeacher (Smart board Note book Training Program, Smart Inspired Collaboration, курс навчання з програмного забезпечення Smart Learning Suite, сертифікат № 707/02-20 від 20.02.2020 р.);
– у лютому 2021 року курси підвищення кваліфікації «Роль гарантів освітніх програм у розробці внутрішньої системи забезпечення якості вищої освіти, КНУ імені Тараса Шевченка, 16.02.2021 – 18.02.2021 р., отримала відповідний сертифікат;
– мовне стажування Macmillan Education teacher training: «Macmillan Back to School Online», (certificate№ МЕ-0000008535, date 26 August 2021); «Цифрові ресурси для змішаної форми навчання у 5-11 класах» (certificate № МЕ-0000008544, date 20 October, 2021); “Developing vocabulary skills for the examined beyond” (certificate № МЕ-0000008539, date 28 October, 2021); “Planning effective lessons for mixed-abilities classes” (certificate № МЕ-0000008540, date 2 November, 2021); “Flipped classroom in teaching grammar” (certificate № МЕ-0000008541, date 10 November, 2021); Ефективна підготовка учнів до частини «Аудіювання» та «Читання» ЗНО з англійської мови» (certificate № МЕ-0000008536, date 9 November, 2021); Ефективна підготовка учнів до частини «Використання мови» ЗНО з англійської мови» (certificate № МЕ-0000008537, date 16 November, 2021); “Tips for formative assessment” (certificate № МЕ-0000008542, date 22 December, 2021); “Formative assessment for 5th grade learners” (certificate № МЕ-0000008543, date11 January, 2021);
– курс підвищення кваліфікації та розвитку педагогічних компетентностей викладача, HR-бренд агенції UGEN та Центр соціального розвитку КНУ імені Тараса Шевченка за підтримки SoftServe, Coca-Colа HBC, Genesis, Sigmа Software Yаlаntis (сертифікат № 290-22 від 07.02.2022);
– мовне стажування «Exam Strategies from А to Z» (Future English, British Council), сертифікат від 20.02.2022 р.
Участь у міжнародних науково-практичних семінарах:
– Науково-методичний семінар «Нова українська школа: інноваційні підходи, здобутки у навчанні іноземних мов», 2 листопада 2018 р.;
– «Філологічна освіта: напрями та перспективи», 24 жовтня 2019, Київ;
– “Training&Development” – сучасні технології як засіб ефективного навчання, 28 листопада, 2019, Київ;
– “Interactive tools in distance teaching”, Macmillan Education, 21st May, 2020;
– “The power of revision”, Macmillan Education, July 13, 2020;
– «Самооцінювання якості організації освітнього процесу за освітньою програмою», КНУ імені Тараса Шевченка, 10 грудня 2020; “Practical Tips for EdTechin Higher Education” (British Council in Ukraine, 17 February, 2022).
Участь у міжнародних науково-практичних конференціях та форумах:
– UALTA, “Assessment for More Effective Foreign Language Learning”, 25-27 April, 2018, 30-hours of participation;
– UALTA, “Fundamentals of reading test development: good practices and useful tips”, the 2nd October, 2019, 20-hours of participation;
– “Modern science: problems and innovations”, I International Scientific and Practical Conference, Stockholm, Sweden, 5-7 April 2020, 24-hours of participation;
– “Perspective of science and education”, the 5th International youth conference, SLOVO/WORD, New York, USA, October 19, 2018;
– “Topical issues of the development of modern science”, XI International Scientific and Practical Conference, Sofia, Bulgaria, 1-3 July 2020, 24-hours of participation;
– VI Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю: «Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика», 10-11 квітня, 2020;
– Open Education Forum, дистанційний формат, 15.03.2021; Форум відкритої освіти від KNU Professionals, 15-16 березня 2021;
– X International Scientific & Practical Conference “Science & Practice Implementation to modern Society”, «Розвиток цифрової компетентності майбутніх учителів у межах курсу «Інформаційні технології у навчанні мов», 4-5 липня 2021, 12-hours of participation.
– Нагороджена Грамотою Управління Освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації (наказ від 2019 № 41-К) за активну співпрацю, вагомий внесок у розвиток закладів освіти Деснянського району та підтримку педагогічних працівників.
– Нагороджена Грамотою Київського національного університету імені Тараса Шевченка (№ 784, 2019 р.) за успіхи у навчальній, науковій і виховній роботі.