31 жовтня 2025 відбувся IX Науково-методичний семінар “Лінгводидактика в загальноосвітній школі України: інтеграція науки і практики “ за напрямком “Дидактична гра в навчання української мови: традиції вітчизняної освіти і тренд гейміфікації”. У ньому взяли участь творчі вчителі, які створюють власні ігрові технології для школярів та спостерігають за результатами їхнього впровадження в навчальний процес середньої школи, та студенти й магістранти, що опановують фах учителя української мови та літератури, англійської мови. Семінар відкрив завідувач кафедри методики викладання української та іноземних мов і літератур, д.пед.н, професор В’ячеслав Шовковий. Він наголосив, що цей надзвичайно корисний захід з року в рік єднає представників сектору роботодавців із молоддю, яка здобуває фах вчителя-словесника. Кураторка семінару, д.пед.н., професорка Олеся Любашенко відзначила, що ігри, зокрема комп’ютерні, сьогодні захоплюють людство, набувають досконалих візуальних форм, проте вкласти в гру навчальний сенс, зробити її полем пізнавальної діяльності залишається однією з найскладніших цілей сучасної освіти. Кураторка студентської практики в середній школі Любов Маримонська побажала учасникам семінару продемонструвати найкращі зразки досягнення цієї мети.
Учителі української мови і літератури, які працюють у школах Києва, навіть у суворий час війни продемонстрували справжнє колаборативне дослідження гри задля розвитку розумового та емоційного інтелекту своїх учнів. Неля Костирко (школа 23) науково обґрунтувала технологію мовного запам’ятовування в 6 класі засобами дидактичної гри. Євген Горкуненко (школа 277) продемонстрував, як ігрові прийоми для засвоєння діалектної лексики української мови в 6 класі можуть слугувати вихованню в дітей патріотичної свідомості та національної ідентичності. Алла Горкуненко (школа 277) представила рольову гру-самопрезентація 11 класі й описала результати формування в школярів ораторських здібностей і монологічного мовлення. Ірина Лесик (ліцей 39) зробила порівняльне дослідження успішності опанування лексики української мови в ігрових формах дуелей, батлів, змагань у 5-6 класах. Ася Скабьолкіна (школа 250) стверджувала, що ігрові прийоми навчання морфеміки української мови в 6 класі безпосередньо впливають на аналітичну та системотворчу компетенції школярів. Тетяна Совер (ліцей 296) аналізувала власний інтегровагний урок за творами “Айвенго” Вальтера Скота та “Захар Беркут” Івана Франка у 7 класі, на якому ігрові форми навчання сприяли розвитку українського усного мовлення школярів, грамотності вживання форм прикметників та дієслів.
Теоретично обґрунтування і результати апробації дослідницької гри для розвитку мовленнєвих компетенцій учнів 9 класу природничо-математичного профілю представили студентки ОП “Теорія і методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в основній школі” Аліна Коваленко та Марина Драчук (Науковий керівник – д.пед.н, проф. О.Любашенко). Учителі визнали ретельно підготований теоретичний базис дослідницької гри, який описували наші вихованки, та професійність її проведення в шкільному курсі української мови.
Обговорення кожної доповіді тривало в чаті семінару. Магістрантки Антоніна Панас, Тетяна Моторна, Карина Єрмак, Тетяна Майко, Анна Михалько та інші учасниці ставили питання, поточнювати аспекти оцінювання, різні контингенти учасників гри, процес опрацювання мовного матеріалу. Семінар відбувся і висвітлив важливу істину: навчання і праця вчителя-дослідника, спільна енергетика університетської молоді і досвідчених освітян здатні рухати Україну до її європейського майбутнього.

